Ministrul Educației, Pavel Năstase, a spus că rezultatele rezultatele evaluărilor naționale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi centralizate, pentru prima dată, la nivel național. În opinia sa, aceste evaluări nu pot fi considerate examene prin care să fie promovată concurența între elevi. Introducerea acestor evaluări naționale pentru clasele II, IV şi VI a fost criticată atât de reprezentanții elevilor, cât şi de unii părinți.
Sălile în care se susțin Evaluările Naționale sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
Rezultatele obținute nu se înregistrează în catalogul clasei, fiind valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare şi prin informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competențelor.
Evaluările sunt legate de testările internaționale, PISA. Rezultatele acestora arată că analfabetismul funcțional în România este de peste 40%. Analfabetismul funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care ştiu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reuşita unei acțiuni sau în performanță.
Este al patrulea an la rând în care elevii susțin evaluările naționale. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi evaluate la nivelul fiecărei şcoli.
Pavel Năstase a mai precizat că aceste examene la evaluarea naţională nu pot fi considerate examene prin care să fie promovată concurența între elevi.