Boicot la evaluarea şcolarilor de la Colegiul „Fraţii Buzeşti“
Evaluarea elevilor de clasa a II-a, organizată de Ministerul Educaţiei, s-a desfăşurat în perioada 10 – 12 aprilie. Elevii unei clase de la Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti“ din Craiova nu au trecut însă prin testele respective, care au rol de diagnoză, pe motiv că părinţii au cerut ca micuţii să nu fie testaţi, spunând că nu este perioada potrivită. Având în vedere că este singurul caz de acest gen de până acum, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj au precizat că au informat Ministerul Educaţiei Naţionale despre situaţie.
De câţiva ani, Ministerul Educaţiei Naţionale organizează evaluări pentru elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a pentru verificarea nivelului de cunoştinţe acumulate şi pentru a face o diagnoză a sistemului de învăţământ preuniversitar. Evaluările se derulează după un calendar naţional unic şi cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei. În acest an şcolar, evaluarea elevilor de clasa a II-a a fost stabilită pentru perioada 10 – 12 aprilie. La această evaluare, Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti“ a fost într-o situaţie neîntâlnită până acum. La o clasă, elevii nu au susţinut testele. Conducerea unităţii şcolare spune că testarea nu a fost aplicată pentru că părinţii nu au fost de acord. „Învăţătoarea a făcut o şedinţă cu părinţii pentru a le prelucra metodologia de evaluare pentru clasa a II-a. La respectiva şedinţă, care a avut loc pe 6 aprilie, s-a încheiat un proces-verbal prin care părinţii au semnat că nu vor ca micuţii să participe la evaluare. Au motivat că nu este perioada potrivită, pentru că sunt prea obosiţi şi au semnat un tabel“, a precizat directorul Colegiului „Fraţii Buzeşti“, Carmen Ştefănescu.
Managerul a mai precizat că, imediat ce a fost informat de decizia părinţilor, i-a mai convocat o dată pentru a lămuri situaţia. „După ce învăţătoarea ne-a prezentat situaţia am convocat şi noi părinţii. Am avut o şedinţă civilizată, prin care le-am explicat că această evaluare se face pentru a vedea cum şi-au însuşit cei mici cunoştinţele, dacă mai este ceva de remediat. Răspunsul dumnealor a fost că sunt de acord să existe şi acest tip de evaluare, dar nu vor să se aplice la clasa unde învaţă copiii lor. Au mai spus că, aşa cum la examene naţionale precum evaluarea naţională sau bacalaureat, prezenţa nu este obligatorie, nici la aceste testări nu este obligatorie. Nu puteam interveni în nici un fel. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost ca în ziua evaluării să ducem testele la clasa învăţătoarei, care le-a refuzat, ţinând cont de cererea părinţilor. Cum părinţii sunt partenerul şcolii şi reprezentanţii legali ai copiilor, s-a ţinut cont de solicitările respective“, a explicat Carmen Ştefănescu. În clasa respectivă învaţă 25 de copii.
ISJ Dolj: Este prima situaţie de acest gen şi am informat ministerul
Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj a precizat că este prima situaţie de acest gen, dar pentru că nu este specificată obligativitatea acestor teste, singurele măsuri au fost să trimită informare către minister şi să ceară cadrului didactic de la clasa respectivă să lucreze subiectele de la teste în activitatea cu elevii.