Potrivit calendarului de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, depunerea contestaţiilor la proba de interviu se desfăşoară în zilele de 21 şi 22 noiembrie 2016, în intervalul orar 8:00-16:30, respectiv 23 noiembrie 2016, în intervalul orar 8:00-12:00. Listele centralizate ale candidaţilor care au depus contestaţii vor fi făcute publice miercuri, 23 noiembrie, după finalizarea acestui proces, prin afişare la sediul şi pe site-ul ISJ/ISMB.
Pentru a asigura un cadru obiectiv de evaluare care să genereze o ierarhizare corectă a candidaţilor, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a decis ca evaluarea acestor contestaţii să fie făcută de o comisie din alt judeţ decât cel în care a fost susţinută proba. Arondarea contestaţiilor depuse de candidaţi a fost stabilită de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi comunicată inspectoratelor şcolare judeţene.
Din comisiile de soluţionare a contestaţiilor, constituite la nivel judeţean şi în Capitală, vor face parte alte persoane decât cele prezente în comisiile de concurs, respectându-se structura şi componenţa prevăzute de metodologia de concurs. Având în vedere faptul că aceste comisii soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi dintr-un alt judeţ, în componenţa lor pot intra reprezentanţi ai autorităţilor publice locale din orice localitate din cadrul judeţului, care au studii universitare. De asemenea, cadrele didactice pot fi selectate din unităţi diferite de învăţământ din oricare dintre localităţile judeţului.
Contestaţiile se înregistrează la registratura inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB. În situaţia în care un candidat înscris la două sau mai multe unităţi de învăţământ (sau la aceeaşi unitate de învăţământ pe două funcţii) doreşte să conteste proba de interviu pentru toate unităţile de învăţământ/funcţiile pentru care a concurat, depune separat câte o contestaţie pentru fiecare unitate, respectiv funcţie. Nu pot fi contestate probele susţinute de alţi candidaţi.
Soluţionarea contestaţiior şi afişarea rezultatelor finale vor avea loc în perioada 24 noiembrie - 9 decembrie 2016. Sunt declaraţi „admişi” candidaţii care au realizat un punctaj de cel puţin 35 de puncte pentru fiecare probă şi un punctaj total de cel puţin 105 puncte prin cumularea punctajelor celor trei probe de concurs.
Ultima etapă a concursului - validarea în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a rezultatelor finale şi transmiterea acestora la minister - este programată în data de 16 decembrie 2016.
„Ne aflăm în plin proces de depunere a contestaţiilor. Cred că suntem datori profesorilor cu un răspuns clar referitor la posibilitatea contestării probei de evaluare a CV-ului. Am purtat în ultimele zile mai multe discuţii, cu jurişti şi colegi din minister, pentru a identifica modalităţi de rezolvare a situaţiilor semnalate. În acest moment, există mai multe anchete penale deschise ca urmare a sesizărilor inspectoratelor şcolare judeţene sau ale candidaţilor. Pentru ca anchetele să îşi urmeze cursul firesc, iar cei care au încălcat legea să plătească, nu este oportună, din punct de vedere juridic, o intervenţie administrativă.
Rămân fidel demersurilor de a depune toate eforturile pentru a asigura un concurs corect. De aceea, voi mandata Corpul de Control să analizeze toate cele peste 150 de situaţii în care s-au înregistrat diferenţe de evaluare a CV-urilor candidaţilor şi pe care le-am centralizat la nivelul ministerului. În două săptămâni vom avea o imagine completă asupra situaţiei şi vom sesiza instituţiile abilitate privind toate cazurile în care s-a constatat că membrii comisiilor de evaluare au încălcat legea.
Mai mult, le recomand tuturor celor care se simt nedreptăţiţi de către comisiile de evaluare să depună sesizări care să poată fi analizate de instituţiile în drept. Cei care nu au respectat legea trebuie să răspundă pentru faptele lor”, a declarat Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.
BIROUL DE COMUNICARE