Publicata pe 19.09.2015 18:12 | 5411 de afișări

DISCUTII ÎNTRE FSLI SI PSD PE SEAMA PROBLEMELOR DIN ÎNVATAMÂNT. VEZI CE RASPUNSURI AU PRIMIT

INFORMARE

        Ieri, 17 septembrie 2015, la sediul Partidului Social Democrat, în urma solicitarii FSLI, a avut loc o întâlnire a conducerii federatiei noastre cu Secretarul general al PSD-domnul Andrei Dolineaschi, Ministrul delegat pentru dialog social, domnul Liviu Marian Pop, care a primit mandatul politic al BPN al PSD. de a se implica în identificarea problemelor din învatamânt si de a face demersurile necesare pentru rezolvarea lor si Secretarul de stat din M.E.C.S - domnul Gigel Paraschiv.

        În cadrul acestei întâlniri s-au abordat urmatoarele probleme:

        1. Modificarea programelor scolare, la toate ciclurile de învatamânt, astfel încât acestea sa puna accentul pe partea aplicata si nu pe cea informativa, conform Acordului semnat în luna octombrie 2014.

Raspuns : este o problema majora si MECS trebuie sa vina în perioada urmatoare cu un plan concret de modificare a programelor scolare

      2. Debirocratizarea sistemului de învatamânt prin reducerea substantiala a comisiilor din unitatile de învatamânt si prin simplificarea legislatiei privind evaluarea si inspectiile realizate în unitatile de învatamânt, astfel încât dascalii sa aiba timp sa se ocupe mai mult de procesul instructiv-educativ

Raspuns : pâna la sfârsitul acestui an se va reduce substantial numarul comisiilor din unitatile de învatamânt si se vor identifica prevederile legale care genereaza birocratie în sistemul de învatamânt, în vederea modificarilor acestora.

        3. Depolitizarea functiilor de conducere a unitatilor de învatamânt.

Raspuns : În Metodologia privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct, se vor stabili proceduri care sa conduca la eliminarea influentei politicului în alegerea directorilor.

        4. Crearea conditiilor care sa permita acordarea autorizatiilor sanitare de functionare pentru cele aproximativ 2500 de unitati de învatamânt care nu le îndeplinesc.

Raspuns: Trebuie ca M.D.R.A.P., împreuna cu autoritatile locale, sa identifice solutiile care sa conduca la rezolvarea acestei probleme.

        5. Investirea cu statut de ”autoritate publica” a cadrelor didactice, masura care ar conduce la instaurarea unui climat de ordine si disciplina în spatiile scolare.

Raspuns : F.S.L.I. sa înainteze la P.S.D. textul initiativei legislative si expunerea de motive, în vederea promovarii acesteia în Parlamentul României.

        6. Gestionarea cheltuielilor de personal pentru unitatile de învatamânt sa fie facuta de M.E.C.S.- inspectorate scolare-unitati de învatamânt, urmând ca Primarul sa ramâna ordonator principal de credite pentru cheltuielile materiale.

Acest lucru este imperios necesar, avându-se în vedere prevederile din Proiectul Legii salarizarii, care ar fi inaplicabila pentru învatamânt daca Primarul ramâne ordonator principal de credit pentru cheltuielile de personal si pentru a se evita blocajele generate de consiliile locale si primari în ceea ce priveste plata salariilor pentru angajatii din învatamânt .

Raspuns : Problema este în curs de solutionare

       7. Adoptarea actului normativ care sa rezolve pensionarea personalului didactic înainte de împlinirea vârstei standard, conform Acordului semnat în octombrie 2014 .

Raspuns : Va fi introdus acest amendament la O.U.G. Nr.49/2014 privind modificarea si completarea L.E.N. Nr.1/2011

        8. Schimbarea componentei C.A., în sensul ca unitatea de învatamânt sa aiba 50%+1 din membrii C.A., având în vedere ca, în majoritatea cazurilor, C.A. este nevoit sa ia decizii nestatutare si ilegale, deoarece reprezentantii Consiliilor locale si ai primariilor lipsesc de la sedintele C.A.

Raspuns : Aceasta problema ramâne de analizat

        9. Acordarea majorarii de 12% si pentru personalul nedidactic din inspectoratele scolare si M.E.C.S.

Raspuns: Se va sustine în Parlament, doar pentru personalul nedidactic din inspectoratele scolare

        10. Asezarea functiilor didactice în grila de salarizare din Legea salarizarii, în pozitii care sa determine atragerea tinerilor performanti catre cariera didactica si care sa demonstreze si faptic ca învatamântul, acest domeniu strategic, este cu adevarat prioritar pentru PSD. De asemenea, salarizarea personalului nedidactic sa fie corelata cu salarizarea personalului administrativ din sanatate.

Raspuns: Când va avea loc discutia cu sindicatele din învatamânt la legea salarizarii, se va încerca o crestere a salariilor pentru personalul didactic si nedidactic

        11. Constituirea si convocarea Consiliului National pentru Finantarea Învatamântului Preuniversitar, organismul competent, potrivit legii, sa determine costul standard per elev/prescolar, organism care ar fi trebuit sa functioneze din anul 2011, odata cu intrarea în vigoare a L.E.N.

Raspuns: Procedurile pentru constituirea acestui organism au fost demarate

        12. Gasirea unei solutii pentru remedierea problemei manualelor scolare, o varianta fiind tiparirea acestora de catre M.EC.S., printr-o editura proprie.

Raspuns : Se va initia un proiect de lege prin care manualul scolar sa devina bun de interes national, fiind astfel scos din categoria bunurilor care se supun legislatiei din domeniul achizitiilor publice, cea care genereaza aceste întârzieri de tiparire.

Presedinte,

Simion Hancescu



Sursa:
Ai uitat parola? | Cont nou
ProfuDeMate - Grupuri google
Alăturaţi-vă Profului de Mate şi pe Google Groups
FSLI, PSD, INTALNIRE, DISCUTII, PROBLEME, INVATAMANT,
© 2006 - 2023 Mate.Info.Ro     Toate drepturile rezervate.
Este interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al Mate.Info.Ro