Elevii claselor primare ar trebui sa treaca de la calificative la note, iar profesorii sa aiba salarii mai mari. Acestea au fost cererile sindicalistilor constanteni pentru Liviu Pop, Ministrul Delegat pentru Dialog Social. Cadrele didactice vor ca educatia sa nu mai fie neglijata si propun solutii pentru problemele din învatamânt.
Descentralizarea, o programa scolara noua, decontarea navetelor, revenirea de la semestre la trimestre, sau schimbarea sistemului de notare pentru clasele primare sunt principalele probleme discutate la înâlnirea cadrelor didactice cu ministrul pentru Dialog Social.
Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru Dialog Social: "Salarizarea cadrelor didactice precum si de conditiile de munca ale acestora, unde exista în momentul de fata proiectul pentru legea salarizarii unitare acordul pe care Guvernul l-a semnat cu semnat cu Federatia din Învatamânt."
Profesorii spun ca alocarea de fonduri mai mari pentru educatie ar rezolva o parte din probleme.
Magda Musat, profesor de limba româna: "Daca se aloca fonduri suficiente învatamântului, problemele se vor rezolva partial dar macar ar fi un pas în acest sens."
Ministrul Educatiei ar vrea ca si în România sa existe suficiente locuri în scolile profesionale.
Liviu Marian Pop, ministrul delegat pentru Dialog Social: "În Europa un procent important din absolventii de gimnaziu sunt orientati catre liceele tehnologice, catre scolile profesionale."
Sindicatele din învatamânt vor propune un proiect de act normativ care ar presupune schimbarea sistemului de evaluare a elevilor, atât în timpul liceului cât si la finalizarea studiilor.
Simion Hancescu, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Învatamânt: "În ceea ce priveste modul de trecere de la o treapta la alta, în opinia noastra ar trebui sa revina la examenele care erau cândva."
Noi metodologii, o noua lege pentru sistemul preuniversitar, un nou regulament pentru anul scolar 2015-2016, cheltuielile elevilor din scoala ramân probleme care nu si-au gasit rezolvare.