Primăria Sectorului 4 a lansat în dezbatere publică, marţi, 18.08.2020, un „Regulament-cadru privind măsurile de protecţie aplicabil pentru anul şcolar 2020-2021”
„Mai sunt doar câteva săptămâni până la începerea anului şcolar şi avem nevoie, poate astăzi mai mult decât oricând, să putem să transmitem profesorilor, părinţilor mai multe siguranţă şi poate mai decât oricând, fiecare dintre noi trebuie să ştie ce are de făcut. Din acest motiv, colectivul Sectorului 4, folosind toate resursele pe care le are, resurse medicale, consultând toate ghidurile UNICEF, ghidurile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, ghidurile CDC şi consultând inclusiv activitatea ministerului francez al educaţiei, a redactat o propunere, un draft de regulament privind măsuri de protecţie pentru prevenirea răspândirii infectării cu SARS COV 2 pentru anul şcolar 2020-2021 la nivelul sectorului 4 al Municipiului Bucureşti”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4, în cadrul unei conferinţe de presă la Şcoala Gimnazială nr 194.
Pe lângă normele igienico-sanitare pe care orice cadru didactic e conştient că trebuie să le aplice în instruirea elevilor, primarul Daniel Băluţă propune desemnarea unor aşa-zişi Coordonatori de etaj, din rândul cadrelor didactice, cu următoarele atribuţiuni:
-
Supraveghează şi coordonează activitatea pe etaje, respectiv intrările şi ieşirile de pe etaj;
-
Asigură respectarea măsurilor de distanţare fizică de cel puţin 1m, respectiv 4m2, pentru fiecare elev, cu excepţia creşelor şi grădiniţelor;
-
Asigură coordonarea activităţilor din timpul pauzelor;
-
Asigură evitarea aglomerărilor de copii şi amestecul grupurilor (claselor) de copii în spaţiile comune;
-
Se asigură că spaţiile comune/clasele sunt: curăţate dacă este murdărie, aerisite timp de cel puţin 8 minute la interval de minim 30 minute;
-
Se asigură că elevii poartă mască în timpul pauzelor în toate spaţiile comune;
-
Solicită profesorilor ca, la sfârşitul fiecărei ore de curs, să prezinte informări scrise/verbale despre eventuale situaţii deosebite, primeşte şi centralizează informările de pe etaj şi transmite un sumar al acestora către directorul şcolii. În cazul unor situaţii urgente şi cu implicaţii severe, solicită informarea imediată de la profesori şi informează, la rândul său, directorul unităţii de învăţământ;
-
Alte responsabilităţi conform prezentului Regulament.
Profesorul care desfăşoară ora de curs are şi el atribuţiunile lui:
-
La intrarea în clasă va pune la dispoziţie elevilor materialele din Kit-ul sanitar al fiecărei clase (Anexa 1 – Conţinutul Kit-ului sanitar);
-
Se va asigura că sala de curs a fost aerisită la începerea activităţii;
-
Se va asigura că: fiecare pupitru are ecranul de protecţie dezinfectat înainte de a începe ora; dezinfectarea acestora se realizează cu şerveţele umede de către fiecare elev în parte;
-
În clasă se va asigura o distanţă de minim 1m (faţă, spate şi laterale), respectiv 4m2, spaţiu pentru fiecare elev;
-
Se va asigura că sala de curs a fost curăţată de către personalul nedidactic;
-
Se va asigura că fiecare elev se va dezinfecta pe mâini la începutul orei de curs;
-
Se va asigura supravegherea elevilor din învăţământul preşcolar şi primar, ori de câte ori vor folosi substanţele de igienizare, pentru a preveni înghiţirea acestora;
-
La fiecare schimb de grupă de elevi se va asigura că se vor curăţa tablele inteligente, tastaturile etc;
-
Dacă este ultima oră de curs, se va asigura că elevii vor purta măştile de protecţie la părăsirea clasei, respectiv unităţii de învăţământ;
-
Dacă este ultima oră de curs, se va asigura că se vor curăţa tablele inteligente, tastaturile etc;
-
Va semna un formular zilnic al sălii de curs (Anexa 2 – Formularul privind asigurarea măsurilor de prevenţie SARS Cov 2 în sala de curs) ce va atesta că măsurile de mai sus au fost efectuate.
Mai scrie în acest Regulament că „Profesorul responsabil” care desfăşoară ora de curs se va asigura, printre altele, că:
-
Fiecare pupitru are ecranul de protecţie dezinfectat înainte de a începe ora şi că dezinfectarea acestora se realizează cu şerveţele umede de către fiecare elev în parte.
Pun o întrebare retorică: De când are primarul dreptul legal de a se implica în organizarea şi funcţionarea şcolii?
Pentru conformitate, puteţi citi conţinutul integral al Regulamentului
aici.