Concluziile asumate de şase membri ai grupului de lucru
pentru o abordare nouă a dezvoltării curriculare şi a inovării în curricula pentru învăţământul preuniversitar
"Grupul de lucru"pentru o abordare nouă a dezvoltării curriculare şi a inovării în curricula pentru învăţământul preuniversitar, alcătuit din 11 persoane la iniţiativa Ministrului educaţiei în conformitate cu OM 6021/12.12.2015 s-a întrunit, conform agendei, în întâlniri săptămânale pentru analiză, dezbateri şi prezentări.
După această primă etapă de activitate, şase membri ai grupului de lucru face cunoscute MENCS următoarele concluzii:
- Recomandă retragerea celor trei variante de plan-cadru propuse ISE şi propune un proces de proiectare curriculară şi a programelor şcolare aferente cu termen de finalizare la 30.06.2016.
- Formulează propuneri cu statut de cadru de referinţă curricular şi recomandă asumarea descentralizării curriculare.
- Îşi afirmă disponibilitatea de a contribui la elaborarea conţinuturilor curriculare.
- Se oferă să participe la continuarea recenzării drafturilor de manuale propuse de edituri.
- Îşi afirmă disponibilitatea pentru participarea la proiectarea curriculară pe termen mediu şi lung, cu participarea unor echipe extinse de profesori performanţi, care să valorifice bunele practici educaţionale validate la nivel local, regional, naţional".
- Recomandă studierea limbii latine în cadrul CDŞ (Curriculum la Dispoziţia Şcolii) cu elevii care solicită acest lucru.
|
|
Tincuţa Apăteanu |
Florin Colceag |
|
|
Marian Ştas |
Radu Gologan |
|
|
Manuela Prajea |
Ştefan Vlaston |
Anexa 1 (Descarcă documentul)