Ministerul Educatiei vrea sa faca o baza de date cu subiectele la examene
MECTS vrea sa creeze o baza de date privind subiectele la examene, un prim pas fiind evaluarile initiale, tocmai pentru ca de câtiva ani sunt discutii legate de subiectele formulate de CNEE, initiativa având la baza nevoia de adaptare a programului de învatare la clasa la particularitatile elevului.
Secretarul de stat în Ministerul Educatiei, a precizat, sâmbata, pentru MEDIAFAX, ca ministerul utilizeaza ca resursa testele create de fiecare dascal în parte pentru a construi o banca de instrumente de evaluare unica.
"Tocmai pentru ca exista, de prea mult timp, discutii în jurul subiectelor formulate de CNEE (Centrul National de Evaluare si Examinare - n.r.), am dorit ca, în elaborarea subiectelor, sa se tina cont, în primul rând, de experienta la clasa a fiecarui profesor. Cu siguranta, testele primite ne vor sprijini în adaptarea evaluarii la profilului fiecarui elev, evitând, poate, anumite disfunctionalitati. Asta nu înseamna, însa, ca sistemul îsi propune renuntarea la standarde", sustine Oana Badea.
Potrivit acesteia, instrumentul evaluarii initiale determina o abordare adaptata a procesului de învatare la particularitatile elevului.
"Cu alte cuvinte, colegii nostri nu mai fac ceea ce se întâmpla trist pâna acum: redactau o planificare perfecta, întâlneau la clasa elevi cu particularitati individuale si de grup, dar se chinuiau si ei, si elevii lor, sa respecte minunatul document. Ceea ce spunem în 2011 e ca, în cele 10 saptamâni de scoala ramase pâna la sfârsitul semestrului, dascalul preda exact cât poate sa asimileze elevul din fata sa", a spus secretarul de stat.
Referindu-se la resursele utilizate de profesor, pentru buna desfasurare a testelor initiale, Badea arata ca "pentru toate cadrele didactice din România, o foaie simpla de hârtie, un instrument de scris si subiectul dictat sau scris pe tabla erau suficiente".
"În scolile în care s-a întâmplat altfel, înseamna ca au existat resurse. Nimeni din Ministerul Educatiei nu a impus o implicare financiara suplimentara. Testele initiale, indiferent de cum au fost ele numite, au existat si pâna în prezent. Beneficiul major este ca parintii au aflat, în sfârsit, despre dreptul copilului sau, de a-i fi adaptat programul de învatare la clasa", mai spune secretarul de stat în MECTS.
Secretarul general al Federatiei Sindicatelor Libere din Învatamânt (FSLI), Liviu Marian Pop, a declarat, vineri, într-o conferinta de presa la Bistrita, ca România a fost "bulversata" de testele initiale, modelele elaborate de Serviciul National de Evaluare fiind "gresite" si "în afara programei".
"Toata România a fost bulversata de aceste teste initiale. În incapacitatea sa, Ministerul Educatiei a emis un ordin prin care a facut acea foaie de parcurs cu doua saptamâni de recapitulare dupa care o saptamâna de teste, iar pe site-ul MECTS, în modelul de planificare, cadrele didactice trebuiau sa faca recapitulari numai în prima saptamâna. Noi, ca profesori, aveam doua recomandari de la minister, ba ca facem recapitulari si dam teste, ba ca facem recapitulari si mergem cu programa în continuare", a declarat el.
Pop a spus ca acesta nu este cel mai grav lucru care s-a întâmplat în ceea ce priveste testele, ci faptul ca modelele de subiecte elaborate de Serviciul National de Evaluare (SNE) erau "gresite si afara programei".
"Problema rusinoasa pentru MECTS este legata de subiectele rusinoase pe care SNE le-a pus pe site si aceste modele au ajuns în fiecare unitate scolara. Aceste modele sunt gresite stiintific, în afara programei sau, la unele discipline, chiar lipsesc. Un serviciu national care numai cu asta se ocupa nu are voie sa faca aceste greseli. Tot acest serviciu va reverifica, de luni, testele pe care noi le-am dat în unitatile scolare. Ce încredere mai pot avea dascalii din România când cei care trebuie sa dea niste modele impecabile le dau gresite, iar ulterior vor verifica acele teste pe care le-am dat noi?", a spus Liviu Marian Pop.
El a reamintit ca astfel de teste s-au dat si în trecut în sistemul de învatamânt, de catre fiecare dascal, iar ce s-a întâmplat în acest an scolar n-a facut altceva decât sa bulverseze elevii si profesorii, obligati acum sa parcurga materia într-un ritm alert.
Potrivit unei note transmise de Ministerul Educatiei unitatilor de învatamânt, elevii urmau sa fie evaluati la toate disciplinele dupa doua saptamâni de recapitulare, iar rezultatele testelor transmise de catre diriginti fiecarui parinte si trecute în "foaia de parcurs".
Potrivit documentului, fiecare profesor urma sa faca doua saptamâni de recapitulare, dupa care în a treia saptamâna de scoala sa dea elevilor un test. Notele obtinute de elevi nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi anuntate individual parintilor. Totodata, rezultatul obtinut de fiecare elev va fi înregistrat si în "foaia de parcurs".
La sfârsitul anului, elevii vor sustin un nou test similar celui din septembrie, iar rezultele vor fi trecute în aceeasi fisa de parcurs si vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absentele.
Sursa:
mediafax.ro