Publicata pe 02.05.2017 16:49 | 10092 de afișări

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ amenință cu acțiuni de protest

Colegiul Naţional al Liderilor F.S.L.I., analizând proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în ansamblul său, precum şi anexa referitoare la familia ocupaţională ”Învăţământ”, a constatat o serie de neajunsuri, lacune şi inadvertenţe, cele mai importante fiind:
 
1. Încălcarea Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României, în condiţiile în care acesta prevede o creştere a salariilor cu 20%, începând cu data de 01 iulie 2017 şi cu 30% de la data de 01 ianuarie 2018, iar în proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice se propune ca prima tranşă de majorare, în procent de 50%, să se acorde de la data de 01 ianuarie 2018. Această propunere înseamnă o diminuare cu 6% a majorărilor salariale şi, ceea ce este mai important, provoacă în rândul salariaţilor din sistemul de învăţământ o stare de neîncredere şi suspiciune referitoare la transpunerea în practică a prevederilor viitoarei legi privind salarizarea unitară;
 
2. Poziţionarea în grila de salarizare a funcţiilor didactice este nemulţumitoare, atâta timp cât, pe o scară de la 1 la 12, coeficientul maxim de multiplicare pentru profesorul S, cu gradul didactic I, ar urma să fie în anul 2023 de 2,76 (la gradaţia 5), coeficient care reprezintă 0,23 din indemnizaţia Preşedintelui României. Precizăm că în Legea nr. 284/2010, aceeaşi funcţie are coeficientul 5,36 pe o scară de la 1 la 15, ceea ce reprezintă 0,35 din indemnizaţia Preşedintelui României;
Proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice demonstrează faptic că învăţământul nu este o prioritate naţională, aşa cum se clamează;
 
3. Propunerea anormală ca un număr apreciabil de indemnizaţii de conducere să fie inferioare salariilor de bază pentru funcţiile didactice de predare;
 
4. Există anomalii şi în ceea ce priveşte salariile propuse pentru personalul didactic auxiliar şi pentru personalul nedidactic.
 
În aceste condiţii Colegiul Naţional al Liderilor F.S.L.I. solicită Parlamentului României următoarele:
 
a) aplicarea primei tranşe de majorare de la data de 01 iulie 2017 şi a celei de-a doua, începând cu data de 01 ianuarie 2018, în conformitate cu prevederile Programului de guvernare aprobat de Parlamentul României;
 
b) revizuirea coeficienţilor de ierarhizare pentru funcţia didactică de predare, astfel încât salariul de bază maxim în învăţământul preuniversitar, corespunzător gradaţiei 0 să reprezinte aproximativ 0,28 din indemnizaţia Preşedintelui României. Această modificare se impune şi pentru a transpune în practică mai multe decizii ale Curţii Constituţionale a României (202/2015; 510/2015; 597/2015; etc.) conform cărora “…deşi legiuitorul are dreptul, potrivit Legii fundamentale, de a reglementa salarizarea personalului didactic şi didactic auxiliar, totuşi, în activitatea de legiferare în această materie, legiuitorul trebuie să ţină seama că învăţământul constituie prioritate naţională, iar salarizarea personalului didactic şi didactic auxiliar trebuie să fie în acord cu rolul şi importanţa muncii prestate”;
 
c) remedierea anomaliilor din proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în ceea ce priveşte grilele propuse pentru funcţiile de conducere, precum şi pentru anumite funcţii didactice auxiliare şi nedidactice.
 
Colegiul Naţional al Liderilor FSLI a hotărât, în numele membrilor de sindicat ale căror interese le reprezintă că, în situaţia în care Parlamentul României nu va remedia problemele semnalate, urmează să se declanşeze acţiuni legale de protest.
 
Colegiul Naţional al Liderilor FSLI
 
Preşedinte,
Simion Hăncescu

 



Sursa:
Ai uitat parola? | Cont nou
ProfuDeMate - Grupuri google
Alăturaţi-vă Profului de Mate şi pe Google Groups
fsli, grevă, proteste, parlament, comunicat, colegiul național al liderilor, legea cadru, salarizare, învățământ,
© 2006 - 2023 Mate.Info.Ro     Toate drepturile rezervate.
Este interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al Mate.Info.Ro