Publicata pe 14.05.2018 18:50 | 4725 de afișări

SCRISOARE DESCHISĂ: Opriți „Fenomenul Brăila” – un grav tip de excluziune practicat în școlile din România

În atenţia:
 
Viorica DĂNCILĂ, Prim-Ministru al României
Valentin POPA - Ministrul Educaţiei Naţionale  
Liviu Marian POP, Preşedintele Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, SENAT
Camelia GAVRILĂ, Preşedinta Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport, C. DEPUTAŢILOR
Iusein IBRAIM, Preşedintele Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, C. DEPUTAŢILOR
Marius – Petre NICOARĂ, Preşedintele Comisiei pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, SENAT

SCRISOARE DESCHISĂ

14 mai 2018
 
Solicităm adoptarea urgentă a unor măsuri legale prin care să opriţi 
„Fenomenul Brăila” – un grav tip de excluziune practicat în şcolile din România
 
Organizaţiile semnatare ale prezentului document, vă semnalează unul dintre aspectele documentate în studiul cu titlul  ”IRSE: indicele de risc socio-educaţional 2015 – 2017, fundament pentru politici bazate pe date” (analiza preliminară a datelor cantitative), realizat de Asociaţia Human Catalyst, în mai 2018. https://www.humancatalyst.ro/ro/semnal-de-alarma-fenomenul-braila/ 

 

 

Conform acestei cercetări, există dovezi precum nota medie la evaluarea naţională este ridicată artificial de o prezenţa redusă a elevilor de clasa a 8-a testări – ca urmare a unei „selecţii” impuse la nivel de clasă, management al şcolii sau inspectorat şcolar.
Cel mai reprezentativ exemplu în acest sens este ilustrat în cazul unităţilor de învăţământ din judeţul Brăila. Deşi aici în 2016-2017 nota medie la evaluarea naţională a fost a doua cea mai mare din ţară (7,29), după Municipiul Bucureşti (7,35), ponderea elevilor din clasa a 8-a care nu au susţinut evaluarea naţională a fost cea mai crescută din România (36,5%), mai mult cu 3 procente faţă de anul şcolar anterior.
Conform mărturiilor existente, această situaţie rezultă în urma unei practici abuzive la nivel de sistem educaţional, prin care elevilor consideraţi slabi le este interzisă înscrierea la Evaluarea Naţională pentru a nu „trage în jos” media pe şcoală / judeţ. În practică, am întâlnit astfel de cazuri în toată ţara, cu preponderenţă în comunităţi sărace, marginalizate şi/sau cu procent mare de romi. Important de precizat că „fenomenul Brăila” este întâlnit şi la nivel de liceu, în cazul examenului de Bacalaureat.
Dat fiind că ne aflăm în perioada premergătoare evaluării naţionale la clasa a 8-a şi a examenului de Bacalaureat – când aceste abuzuri se intensifică în şcoli, solicităm adoptarea de urgenţă a unor măsuri legale prin care să asiguraţi accesul tuturor elevilor la examenele menţionate conform legii şi să descurajaţi, respectiv sancţionaţi responsabilii din educaţie (cadre didactice, directori, inspectori şcolari) care împiedică accesul absolvenţilor la participarea la evaluări şi pun presiune pe unii elevi, în mod profund abuziv, doar pentru a crea o imagine favorabilă falsă a şcolii sau a judeţului şi a se promova o performanţă fabricată prin abuz.
 
Cu respect,
 
Laura Greta Marin
Preşedinte, Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială HUMAN CATALYST 

Semnează şi confirmă practicarea „Fenomenului Brăila” în toată ţara:

  1. Grupul de Iniţiativă Civică „Părinţii cer schimbarea” (14.000 de părinţi)
  2. Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC)
  3. Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România, ANOSR – 98 de organizaţii studenţeşti din 17 centre universitare din România
  4. Grupul de Iniţiativă Civică „Geeks for Democracy” (12.000 de membri)
  5. Grupul de Iniţiativă al Tinerilor „Activişti pentru Echitate” (30 de membri)
  6. Uniunea Civică a Tinerilor Romi din România (6 centre universitare)
  7. Grupul Tinerilor Anti-Violenţă, Giurgiu
  8. Fundaţia Judeţeană pentru Tineret Timiş (FITT) – 30 de organizaţii de tineret din jud. Timiş, singurul centru de tineret din România acreditat de Consiliul Europei
  9. Grupul tinerilor „Romi şi Rome cu Iniţiativă”, Mizil
  10. Asociaţia pentru Tineret Arbore, Suceava (APTA)
  11. Grupul de Iniţiativă al Tinerilor „Revendicări”, Valea Seacă, Bacău
  12. „Cognosis” Federaţia Asociaţiilor Studenţilor la Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din România:
  13. Asociaţia Studenţilor la Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din Bucureşti (ASPE)
  14. Asociaţia Studenţilor Psihologi şi Pedagogi din Iaşi (ASPP)
  15. Asociaţia Studenţilor Psihologi din România (ASPR)
  16. Asociaţia Studenţilor la Psihologie Oradea (ASPO)
  17. Asociaţia Studenţilor la Psihologie şi Sociologie din Timişoara (ASPST)
  18. Asociaţia Studenţilor în Psihologie Sibiu (ASPS)
  19. Fundaţia Terre des Hommes – Elveţia
  20. Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC)
  21. Asociaţia pentru Dezvoltare şi Incluziune Socială (ADIS)
  22. Asociaţia Mediawise Society
  23. Fundaţia Centru de Resurse pentru Participare Publică (CeRe)
  24. Asociaţia E-Romnja
  25. Fundaţia „Inimă de copil”
  26. Asociaţia pentru Parteneriat Comunitar, Braşov
  27. Fundaţia PACT
  28. Asociaţia „VOX Civica”, Buzău
  29. Asociaţia Mishto
  30. Asociaţia pentru promovarea şi Dezvoltarea Comunităţii „O viaţă Altfel”
  31. Agenţia Dezvoltare Comunitară „Inter – activă” Botoşani (ADCIA)
  32. Asociaţia „Reality Check”
  33. Asociaţia „Educaţie pentru Toţi”, Constanţa
  34. Asociaţia Comunităţilor Marginalizate – Hilişeu Horia
  35. Asociaţia „Lingurarii” – Cristeşti
  36. Asociaţia „Bărăncuţa” – Cristineşti
  37. Asociaţia „Euroagrorom” – Hudeşti
  38. Asociaţia „Coşrom” – Coşula
  39. Fundaţia Terra Mileniul III
  40. Asociaţia „Cultus Humani”
  41. Asociaţia „Centrul de Sprijin pentru Reintegrarea Socială a Grupurilor Vulnerabile” Botoşani
  42. Centrul Filia
  43. Asociaţia „ART Fusion”
  44. Fundaţia „eMAG”
  45. Federaţia Organizaţiilor pentru Servicii Sociale (FONSS):
  46. Asociaţia Betania Bacău
  47. Fundaţia „Alături de Voi” România
  48. Asociaţia Alternative Sociale
  49. Asociaţia „Salvaţi Copiii” Iaşi
  50. Centrul de Dezvoltare Socială
  51. Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany, Timişoara
  52. Fundaţia COTE
  53. Centrul Diecezan Caritas Iaşi
  54. Fundaţia Iosif
  55. Fundaţia Star of Hope România
  56. Fundaţia World Vision România
  57. Asociaţia Naţională pentru Copii şi Adulţi cu Autism din România (A.N.C.A.A.R.) – Filiala Iaşi
  58. Fundaţia „Ancora Salvării”
  59. Fundaţia „Centrul de Mediere şi Securitate Comunitară”
  60. Fundaţia de Dezvoltare Locală „Speranţa”, Târgu Neamţ
  61. Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău (FSC)
  62. Fundaţia „Enable” România
  63. Fundaţia „Păpădia”
  64. Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă”
  65. Asociaţia „Centrul Daniel” Bacău
  66. Asociaţia de Sprijin a Persoanelor cu Nevoi Speciale “Luceafărul”, Neamţ
  67. Asociaţia „Four Change”
  68. Asociaţia Blijdorp România
  69. Organizaţia Umanitară CONCORDIA
  70. Fundaţia „Joyo”
  71. Asociaţia United Cristian Aid – Bunul Samaritean
  72. Fundaţia Corona
  73. Asociaţia Umanitară „Il Chicco”
  74. Fundaţia „Un Coup de Main d’Emmaus”
  75. Asociaţia „Pro ACT Suport”
  76. Asociaţia „Partener pentru Tine”, Argeş
  77. Institutul Bucovina pentru Parteneriat Social
  78. Asociaţia „Psihascend”
  79. Grupul Femeilor Rome şi Nerome din Valea Seacă
  80. Centrul de Resurse pentru ONGuri Suceava (CENRES)
  81. Asociaţia Consultanţilor în Dezvoltare Comunitară (ACDC)
  82. Centrul de Asistenta pentru Organizaţii Neguvernamentale (CENTRAS)
  83. Fundaţia „Viaţă şi Lumină”
  84. Asociaţia „Mişcarea Civică Miliţia Spirituală”
  85. Asociaţia Regională de Educare a Adulţilor, Suceava (AREAS)
  86. Centrul de Resurse pentru Comunităţile de Romi, Cluj (CRCR)
  87. Asociaţia pentru promovarea Incluziunii Sociale (APIS)
  88. Centrul „O Del Amentza, Feteşti (ODA)
  89. Asociaţia pentru Studiu şi Practică Nonviolentă şi Restaurativă, Cluj (ASPNR)
  90. Asociaţia pentru Dezvoltare şi Incluziune Socială Pro Rural
  91. Asociaţia pentru Dezvoltare şi Incluziune Socială Pro Urban
  92. Florinela Iosip – jurnalist educaţie / social
  93. Ciprian Necula – activist drepturile omului
  94. Mariana Badiu – activist drepturi cetăţeneşti
  95. Roxana Geru – psihoterapeut pentru grupuri de tineri

Cum se manifestă fenomenul Brăila:

Alte informaţii găsiţi aici.


Sursa:
Ai uitat parola? | Cont nou
ProfuDeMate - Grupuri google
Alăturaţi-vă Profului de Mate şi pe Google Groups
fenomenul braila, excluziune, școli, România, elevi, romi,
© 2006 - 2019 Mate.Info.Ro     Toate drepturile rezervate.
Este interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al Mate.Info.Ro