Publicata pe 08.02.2016 | Citita de 9748 ori

Un grup de profesori de la Vianu ia atitudine

Dacă ne întrebaţi (şi) pe noi

        Aprecierea de care se bucură astăzi Colegiul Naţional de Informatică ”Tudor Vianu” este rezultatul binemeritat al eforturilor pe care comunitatea noastră, profesori, elevi şi părinţi, le-a depus constant pentru afirmare pe multiple planuri, în ţară şi în străinătate, şi la care au contribuit de-a lungul deceniilor profesori eminenţi. 

        Într-o lume a performanţelor, a ambiţiilor tehnice, a succeselor şi a şanselor aleatorii, care, în chip miraculos, împing omenirea pe drumurile civilizaţiei, modelul moral - mai puţin spectaculos, în ciuda greutăţii sale de aur curat - scapă adesea privirii noastre grăbite. Astfel, noi, profesorii acestui colegiu, am încercat să pregătim pentru societate, înainte de toate modele morale, oameni care să ştie ce este binele, dreptatea, omenia, iubirea, aprecierea, oameni care sunt responsabili, oameni loiali, sinceri, competenţi, spirituali. Chiar dacă aceste valori morale sunt minimalizate de presă, de televiziune, chiar dacă unii părinţi lasă ca propriii copii să fie educaţi de acestea şi nu de şcoală, noi continuăm să creştem elevi având ca reper aceste valori, iar, dacă reuşim ca din aceşti copii, care au o pregătire peste medie, să scoatem olimpici, este excelent, însă scopul nostru este de a forma oameni, adevărate caractere. 

        Profesorii colegiului nostru au grijă de clase formate în cea mai mare parte din copii cu personalităţi puternice, cu IQ peste medie, pretenţioşi, cu preocupări şi pasiuni foarte variate, care aşteaptă de la fiecare dintre noi lucruri fireşti: să ne facem foarte bine meseria, să-i evaluam corect, să-i tratăm cu respect, apoi urmează susţinerea cercurilor de matematică, informatică, fizică, teatru, baschet, handbal, debate, robotică, jurnalism etc, toate astea din pasiune. Deşi şcoala noastră este cunoscută mai ales ca liceu al olimpicilor la matematică, informatică, fizică şi chimie, elevilor noştri li se oferă diferite moduri de exprimare, rezultatele la materiile umaniste putând părea surprinzătoare pentru un neavizat. Fiind un act ce ţine de sfera relaţiilor interpersonale, actul educativ, eficienţa sa se decid pe terenul raporturilor concrete zilnice dintre profesor si elev; astfel că noi încercăm să fim cât mai aproape de nevoile elevului, aplicând de fiecare dată metode inovatoare de predare şi de evaluare. 

        Comentariile defăimătoare pe care le citim în mediul on-line în ultimele zile la adresa colegiului nostru nu sunt onorante pentru cei care le fac, mai ales că noi, profesorii, încercăm, fără prea multe resurse, să dăm calitate actului educaţional. Neavând resursele învăţământului particular, noi trebuie să facem lecţii de calitate cu clase având 30-35 de elevi, trebuie să ţinem cercuri cu olimpici care au alte nevoi decât ceilalţi elevi, trebuie să facem faţă presiunii unora dintre părinţii care vor doar note mari, fără a fi interesaţi de evoluţia propriilor copii, de valori, cunoştinţe sau competenţe. 

        Cu toate aceste impedimente, în ultimii ani avem zeci de premii la olimpiadele internaţionale de matematică, informatică, fizică şi chimie, avem o echipă de teatru iubită de liceeni, avem rezultate la concursurile de robotică şi de dezbateri, organizăm concursuri internaţionale de matematică, informatică şi fizică, Romanian Master of Mathematics fiind catalogat ca ”Liga Campionilor în matematică”, aici concurând puterile lumii în matematică cu prima echipă. 

        Cu toate subfinanţările sistemului suntem oameni ambiţioşi şi vrem să punem umărul la ridicarea României, însă nu ne iese pe de-a întregul. Deşi foarte mulţi ingineri IT, medici, avocaţi, cercetători, economişti renumiţi sunt absolvenţi ai liceului nostru şi o bună parte sunt studenţi sau absolvenţi ai universităţilor renumite din lume precum Harvard, Princeton, Stanford, Oxford, Cambridge, Imperial College etc, nu avem niciun absolvent al ultimilor 20 de ani care să facă parte din Parlament sau Guvern. Oare de ce?

        În societatea românească se observă o plăcere a distrugerii a tot ceea ce este valoros şi, deşi suntem convinşi că orice este perfectibil şi ne propunem să fim în viitor şi mai buni, nu vom putea fără un cadru legislativ în care cei care au probleme să fie consiliaţi şi eventual înlăturaţi şi nu vom reuşi nici dacă posturile de profesor vor mai fi ocupate de oameni refuzaţi de alte sisteme ce nu oferă o pregătire specializată. 

        Pentru copiii care ne provoacă în fiecare zi, dându-ne speranţe în viitor şi oferindu-ne motive de a fi tot mai buni ca profesori şi ca oameni, vom merge mai departe pe acelaşi drum al performanţei, al verticalităţii, adică tot ceea ce înseamnă tradiţie şi calitate marca ”Tudor Vianu”. 

Roxana Alexandru 

prof. Monica Dumitrache

prof. Carmen Minca

prof. Mirela Marcu

prof. Elena Voicila

prof. Andreea Dumitru

prof. Iulia Manicea

prof. Claudia Anghel

prof. Maria-Elena Panaitopol

prof. Anca Leuciuc

prof. Oana-Maria Chioveanu

prof. Cătălina Enescu

prof. Alina Moraru

prof. Delia-Monica Georgescu

prof. Cristina Issa

prof. Iolanda Podeanu

prof. Maria-Ramona Nedea

prof. Cristina Vasile

prof. Georgiana Sarbu

prof. Elena Drăgan

prof. Irina Iosupescu

prof. Carmen Pleşa

prof. Eliza Manz

prof. Victor Manz

prof. Marcel Homorodean

prof. Armand Martinov

prof. Ovidiu Şontea



Sursa: IN EXCLUSIVITATE Mate.Info.Ro



Trebuie sa fii logat ca sa poti adauga un comentariu!
Comentariu
Profu' de Mate a comentat pe 08.02.2016 22:40:
O întrebare pertinentă la care ar trebui să ne răspundă partidele politice şi societatea civilă:

„Cu toate subfinanţările sistemului suntem oameni ambiţioşi şi vrem să punem umărul la ridicarea României, însă nu ne iese pe de-a întregul. Deşi foarte mulţi ingineri IT, medici, avocaţi, cercetători, economişti renumiţi sunt absolvenţi ai liceului nostru şi o bună parte sunt studenţi sau absolvenţi ai universităţilor renumite din lume precum Harvard, Princeton, Stanford, Oxford, Cambridge, Imperial College etc, nu avem niciun absolvent al ultimilor 20 de ani care să facă parte din Parlament sau Guvern. Oare de ce?”

Prof. Cătălin Osiceanu

Silviu Boga a comentat pe 08.02.2016 22:55:
Înca mai ma amageam ca traiesc în România. Aiurea, un scandal de acest fel convinge cel mai rapid pe absolvenţii liceelor de talia Vianu sa aleaga exilul într-o ţara civilizata. Asta nu e nici 1% România ce mi-o doresc, asta e Absurdistan!
o mama a comentat pe 09.02.2016 14:33:
ma gandesc la ce ati scris aici si incerc sa imi dau unele raspunsuri. oare de la cine invata copiii sa se tarasca daca dvs ii invatati sa tina capul sus si sa stea drepti? oare de la cine invata sa se umileasca daca dvs ii invatati sa nu stea incovoiati? de la mine copilul meu nu o sa invete niciodata sa stea altfel decat drepti, dar stiti ce s-a intamplat cand a tinut capul sus? a fost pus la zid si infierat ca un inamic public pentru ca a indraznit sa vrea sa primeasca informatie de calitate de la profesor, adica tocmai de la cel care ar fi trebuit sa il invete ca nu trebuie sa accepte niciodata altceva decat informatie de calitate. oare de la cine invata copiii nostri ca intr-o functie precum cea de director de scoala nu poti ajunge decat daca esti slab si servil? nu cumva de la cei care ajung sa detina astfel de functii desi toti colegii - profesori si toti elevii stiu ca acel profesor nu este suficient de pregatit si nu este demn de o asemenea functie? uite asa functioneaza puterea exemplului - cel negativ, desigur. cei mai multi profesori nu sunt nici o clipa preocupati cum sa protejeze suflete, sa creeze caractere - dar-mi-te sa le mai si modeleze! - pentru ca cei mai multi profesori nu stiu ei insisi sa stea cu fruntea sus. aproape toti ati slugarit pe langa un inspector sau pe langa un director ca sa prindeti un post la o scoala mai buna, cand acest lucru era dreptul profesorului!!! si asa ati invatat sa fiti servili si umili, iar copiii nostri invata de la voi acum aceeasi lectie a umilintei. vanatoarea de note nu noi am creat-o, ci tot un profesor care a notat superficial si dezinteresat de urmarile acestor note. si acum va plangeti tot voi, cei care ati facut acest sistem putred si curvit pana in maduva oaselor??? oameni buni, socala nu creaza si nu modeleaza caractere in sensul bun, ci doar lucreaza cu sisteme depasite, infiereaza copilul care indrazneste sa ridice glasul si sa isi spuna opinia sau sa comenteze o situatie cu care nu este de acord. de ce? pentru ca intregul sistem este nereformat, profesorii sunt neadaptati la vremurile de azi, infiereaza orice fara sa vada in asta faptul ca un copil si-a folosit mintea sa produca o afirmatie si in loc sa il incurajeze si sa il determine sa puna intrebari, MULTE INTREBARI, il pune la colt si eventual il face sa simta in mod negativ indrazneala de a judeca de la sine si de a pune intrebari. ceea ce imi spuneti voi este doar spoiala si atat. copiii ajunsi la olimpiade nu asunt acolo pentru ca voi ati facut posibil acest lucru, ci pentru ca un parinte s-a spetit lucrand cu copilul lui inca de mititel. facand porcarii de lucru manual si planse inutile pe care nici un copil din tara asta nu le va face vreodata pentru ca nu poate la 7-8-10 ani sa faca plansele cu care invatatoarea sa se poata mandri sau lauda apoi pe la colege. parincii au lucrat cu copiii si i-au impins de la spate ca sa poata avea campioni, iar profesorii care au lucrat cu un campion nu a fost ap[roape niciodata cel de la clasa. deci lasati ipocrizia de o parte ca nu ii mai prostiti nici macar pe copiii din banca! da, inteleg ca va doare aceasta intamplare, dar, oameni buni, nu este o intamplare, voi ati facut sistemul putreg cand ati permis sa fiti condusi politic, de oameni care nu erau reprezentativi pentru o unitate de invatamant! este la ordinea zile in ORICE scoala din tara asta ca alegerea directorului este facuta policit, nu de cadrele din colectivul didactic. deci reformati sistemul, reformati-va gandirea ca sa puteti face fata copiilor care de cele mai multe ori va depasesc pe voi in capacitatea de a gandi liber si necurvit !!! si mai ales aveti curaj sa va spuneti parerea ca si copiii nostri sa poata invata de la voi. pana atunci...noi formam caracterele copiilor nostri si le modelam, nu voi, oricat de dureros v-ar suna acest lucru si oricat de nerecunoscatoare as putea parea.
Ai uitat parola? | Cont nou
ProfuDeMate - Grupuri google
Alăturaţi-vă Profului de Mate şi pe Google Groups
profesori, Tudor Vianu, pozitia, atitudine, evenimente,
© 2006 - 2016 Mate.Info.Ro     Toate drepturile rezervate.
Este interzisa reproducerea integrala sau partiala a continutului acestui site pe alte siteuri sau in orice alta forma fara acordul scris al Mate.Info.Ro